سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

خودداری بوش از گفتگوی مستقیم با ایران یک "اشتباه" است

خودداری بوش از گفتگوی مستقیم با ایران یک "اشتباه" است
نامزد اصلی دموکراتهای آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد که "جرج بوش" با امتناع از پیگیری دیپلماسی مستقیم با ایران مرتکب یک اشتباه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سناتور"هیلاری کلینتون" امروز در یک سخنرانی انتخاباتی در فلوریدا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آمریکا درصورت توقف جریان نفت خاورمیانه توسط ایران، چه کاری باید انجام دهد؟ مدعی شد: من برای ایرانی ها بسیار روشن تصریح کرده ام که اقداماتشان پیامدهایی بسیار جدی خواهد داشت که این پیامدها می تواند در چارچوب تحریم باشد.

وی قطع جریان نفت را برای اقتصاد جهانی فاجعه بار خواند و ادعا کرد: اگر آمریکا در نتیجه آن دست به اقدام نظامی زند، امیدوارم دنیا دریابد که این اقدام آخرین چاره خواهد بود نه اولین، زیرا ما لازم است دنیا را با خودمان درباره تهدیدی که ایران برای همه دارد، موافق کنیم.

همسر رئیس جمهوری سابق آمریکا که در سالن شهرداری کارولینای جنوبی صحبت می کرد، گفت : به همین دلیل است که در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله باب مذاکرات دیپلماتیک را با ایران درباره تمام مسائلی که با آنها درباره آن اختلاف نظر داریم، خواهد گشود.

کلینتون افزود: رئیس جمهور بوش با امتناع از برقراری این نوع رابطه، مرتکب یک اشتباه شده است.

وی همچنین با رد انتقادهای مخالفان درباره رأی مثبتش به قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک نهاد رسمی دفاعی در فهرست گروه های تروریستی، مدعی شد که این رأی در راستای راهبرد مذاکره با ایران بوده است. وی تصویب این قطعنامه را در سنا، یک اهرم فشار هنگام مذاکره با ایران دانست.

ادعاهای واهی مقامهای غربی و صهیونیستی مبنی بر خطرناک بودن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران برای جهان با وجود همکاری مستمر آن با آژانس بین المللی انرژی اتمی و تاکید آژانس بر ماهیت صلح آمیز آن در حالی هر از چند گاهی تکرار می شود که رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن دست کم 200 کلاهک اتمی تنها دارنده سلاح اتمی در خاورمیانه به شمار می رود و به گواه کارشناسان و تحلیلگران، بزرگترین خطر برای امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی به شمار می رود.

این در حالی است که شبکه الجزیره اخیرا دریک نظرسنجی از مردم منطقه خاورمیانه اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای آمریکا و همپیمانانش، جمهوری اسلامی ایران، خطری برای منطقه به شمار نمی رود.