سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

عید فطر در فضا

عید فطر در فضا
اولین فرمانده زن ایستگاه فضایی بین المللی و اولین توریست فضایی مالزیایی روز چهارشنبه از ایستگاه فضایی قزاقستان به فضا عزیمت کردند و روز گذشته به این ایستگاه رسیدند. این دانشمند که به منظور انجام تحقیقات علمی به ایستگاه فضایی بین المللی رفته است، امروز شنبه جشن عید فطر را نیز در این ایستگاه برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پگی ویستون، فضانورد 47 ساله و دانشمند شیمی زیستی آمریکایی روز چهارشنبه به همراه یوری مالسنکو از روسیه و شیخ مظفر شکور از مالزی از قزاقستان به ایستگاه فضایی بین المللی عزیمت کرد.

این دومین سفر پگی ویستون به ایستگاه فضایی بین المللی است که در این سفر ماموریت خود را به عنوان اولین زنی که ریاست ایستگاه را به عهده می گیرد، انجام می دهد.

براساس گزارش رویترز، شیخ مظفر شکور نیز اولین مسلمانی است که در ماه مبارک رمضان به فضا سفر کرده است. شکور به مدت 10 روز در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت خواهد داشت، در حالی که همسفران وی که فضانوردان حرفه ای هستند به مدت یکسال و نیم در فضا خواهند ماند.

این توریست فضایی مسلمان 35 ساله که جراح ارتوپدی و استاد دانشگاه کوالالامپور است، پیش از عزیمت به فضا اظهار داشت : "اینکه به عنوان یک مسلمان به فضا می روم، نه تنها در قبال مردم مالزی بلکه در برابر تمام مسلمان های دنیا مسئولیت بزرگی را به دوش من می گذارد."

وی در ادامه افزود: "هنوز نمی دانم که چطور، اما می دانم که می توانم در فضا راهی را برای انجام فریضه نماز و روزه داری پیدا کنم."

این فضانورد روز گذشته (جمعه) و در آخرین روز ماه مبارک رمضان به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

مقامات مالزیایی یک جزوه 20 صفحه ای را با مقررات روزه گرفتن در فضا و نماز خواندن در شرایط بی وزنی آماده کرده اند که شیخ شکور براساس آن به فرایض دینی خود بپردازد.