سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

فیلم اسرائیلی را به اسکار راه ندادند

فیلم اسرائیلی را به اسکار راه ندادند
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، فیلم اسرائیلی "بازدید گروه" ساخته اران کولیرین را فاقد شرایط لازم برای شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر به نقل از لسلی اونگر، سخنگوی آکادمی اعلام کرد بیش از 50 درصد دیالوگ های این فیلم به زبان انگلیسی است، از این رو قادر به شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی نیست. اونگر گفت: "نمی دانم آنها تقاضای تجدید نظر می‌کنند یا نه، اما ما به طور قطع اعلام کرده‌ایم این فیلم صلاحیت شرکت در بخش اسکار فیلم خارجی را ندارد و از آنها خواسته‌ایم تا هفته آینده فیلمی را که نظر ما را تامین کند به آکادمی معرفی کنند."

یکی از تهیه کننده‌های فیلم "بازدید گروه" گفت او و همکارانش به این مسئله اعتراض خواهند کرد. به گفته او دست‌اندرکاران فیلم‌ نامه‌ای به آکادمی فرستاده‌اند. آنها سعی دارند آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را قانع کنند که گفتگوهای به زبان انگلیسی در این فیلم به نوعی بازتاب واقعیت پیچیده حاکم بر خاورمیانه است.

"بازدید گروه" درباره یک گروه نوازنده مصری است که به اشتباه از شهری در جنوب اسرائیل سر در می‌آورند. این فیلم که محصول مشترک اسرائیل و فرانسه است، اخیرا هشت جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی آکادمی رژیم صهیونیستی را از آن خود کرد. "بازدید گروه" قرار بود در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم خاورمیانه ابوظبی (MEIFF) و قاهره نیز شرکت کند که پس از اعتراض‌های صورت گرفته نمایش آن در این جشنواره ها لغو شد.

در صورتی که آکادمی نظر خود را درباره "بازدید گروه" تغییر ندهد، فیلم "بیوفورت" ساخته جوزف سدار بیشترین شانس را برای شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی دارد. آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز 22 ژانویه (دوم بهمن) نامزدهای بخش اسکار بهترین فیلم ‌غیرانگلیسی‌زبان را اعلام می‌کند و مراسم اسکار روز 24 فوریه (پنجم اسفند) برگزار می‌شود.