سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

جوسازی رایس علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران

جوسازی رایس علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران
با وجود تاکید رئیس جمهوری روسیه به اینکه هیچ مدرکی مبنی بر تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای وجود ندارد وزیر امور خارجه آمریکا، کشورمان را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای و فریب دادن آژانس متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، "کاندولیزا رایس" که پیش از ورود به روسیه درفرودگاهی در "شانون" ایرلند به پرسشهای خبرنگاران پاسخ می داد،ادعا کرد: ایران درباره هدف خود از انجام فعالیتهای هسته ای دروغ پردازی می کند ؛ تهران در پی تولید سلاح هسته ای است و در این راه آژانس بین المللی انرژی اتمی را نیز فریب می دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه دروغ پردازی های خود درباره برنامه هسته ای صلح آمیز کشورمان مدعی شد: نقاط تاریک زیادی در تاریخچه پرونده هسته ای ایران وجود دارد که یکی از مهمترین این نقاط، مخفی کردن فعالیت هسته ای از آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

سخنان رایس در واکنش به گزارش آژانس مبنی بر همکاری ایران با این آژانس در پاسخگویی به پرسشهای موجود درباره برنامه هسته ای و سخنان پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر نبود هیچ مدرکی دال بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، ایراد شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر دفاع این کشور امروز در روسیه با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری و جمعی دیگر از مقامهای بلند پایه این کشور دیدار کردند که موضوع هسته ای ایران و سپر موشکی آمریکا از مهمترین محورهای این گفتگوها اعلام شده است.

رسانه ها، هدف از سفر رایس و گیتس به مسکو را متقاعد کردن روسیه به همسو شدن با فشارهای آمریکا و متحدانش بر ایران و تصویب قطعنامه ای جدید در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضد این کشور اعلام کرده اند.. 

کشورهای غربی و در راس آن آمریکا، انگلیس و فرانسه با وجود تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر عدم انحراف در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران از مسیر صلح آمیز و پایبندی کشورمان به تمام مقررات و قوانین بین المللی در زمینه استفاده از انرژی هسته ای و با وجود توافق اخیر ایران و آژانس درباره حل مسائل باقی مانده،همچنان به اقدامات تنش آفرین خود ادامه می دهند و در این راه از نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت و آژانس برای دستیابی به اهداف خاص خود سوء استفاده می کنند و از واژه فریبنده جامعه بین المللی برای توجیه فشارهای ظالمانه و تحرکات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران بهره می برند تا نشان دهند تنها چیزی که برای آنها اهمیت دارد، منصرف شدن ملت ودولت ایران ازحقوق مسلم هسته ای آنهاست و آنها هیچ ارزشی برای جایگاه آژانس در حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای تهران قائل نیستند.