سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

رایزنی سارکوزی با پوتین درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران

رایزنی سارکوزی با پوتین درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران
رئیس جمهوری فرانسه که همچنان به همسویی خود با سیاستهای خصمانه آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد، شب گذشته در دیدار با همتای روس خود در مسکو، فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس،"نیکلا سارکوزی" در نخستین سفر رسمی اش به روسیه از زمان تصدی ریاست جمهوری فرانسه در ماه مه گذشته، شب گذشته وارد مسکو شد و در ضیافت شام با "ولادیمیر پوتین" درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته ای ایران گفتگو کرد.

سارکوزی پس از این جلسه در گفتگو با خبرنگاران با ادعای اینکه، مواضع دو کشور درباره ایران به یکدیگر نزدیک شده، اما به جزئیات موارد "همگرایی" مواضع دو کشوریا اینکه حل سریع مسئله هسته ای ایران قریب الوقوع است، اشاره ای نکرد.

این درحالی است که مقامهای روسیه نیز هیچ اشاره ای به پیشرفت دراین مسئله نکرده اند.

سارکوزی و"برنارد کوشنر"،وزیر امورخارجه فرانسه اخیراً اظهارات تندی علیه ایران مطرح کرده و با نزدیک شدن به آمریکا،  از روسیه به علت مخالفت با تشدید تحریمها علیه ایران انتقاد کرده اند.

پوتین قرار است هفته آینده برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر به ایران بیاید. سارکوزی در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین برای رفع بن بست کنونی درباره مسئله هسته ای ایران، موضع جدیدی اتخاذ خواهد کرد، فقط گفت : سفر وی به ایران بسیار مفید خواهد بود. وی اعلام کرد که درباره موفقیتهای دیپلماتیک اخیر درباره کره شمالی به عنوان الگویی برای حل مسئله ایران با رئیس جمهوری روسیه گفتگو کرده است.

سارکوزی همچنین خبر داد که دو کشور در رفع اختلافاتشان درباره استقلال کوزوو نیز به پیشرفتهایی رسیدند. فرانسه با وجود  مخالفت روسیه تاکید دارد استقلال این استان از صربستان ضروری است.

به گفته سارکوزی، دو طرف مدت زیادی از دیدار شب گذشته خود را به بحث درباره آینده سیاسی روسیه اختصاص دادند.

سارکوزی قرار است امروز نیز با پوتین جلسه رسمی دیگری داشته باشد.