سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

ترکیه از احتمال ورود ارتش این کشور به شمال عراق خبر داد

ترکیه از احتمال ورود ارتش این کشور به شمال عراق خبر داد
نخست وزیر ترکیه امروز سه شنبه برای اتخاذ همه تدابیر لازم از جمله ورود به شمال عراق جهت مقابله با شورشیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) چراغ سبز نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پس از نشست مسئولان بلندپایه کشوری گفت : دستور اتخاذ هرگونه اقدامی خواه حقوقی، اقتصادی یا سیاسی از جمله اجرای عملیات از طریق مرزها علیه این سازمان تروریستی (پ.ک .ک) در صورتی که ضرورت اقتضا کند، داده شده است.

این نشست در پی حملات اخیر شورشیان کرد که به کشته شدن 15 نظامی ترکیه انجامید، برگزار شد و دفتر اردوغان افزود: دستورات به همه نهادها و موسسات ذیربط برای ادامه جنگ قاطعانه علیه تروریسم و تروریست ها داده شده است.

در همین حال، وجدی گونول وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که برای اجرای عملیات همه جانبه علیه شورشیان کرد در شمال عراق موافقت پارلمان نیاز است.

وی گفت: پارلمان ترکیه باید اجرای عملیات یورش گسترده نظامی به شمال عراق برای تعقیب شورشیان کرد  پ.ک.ک را به ارتش بدهد اما برای اجرای عملیات محدود علیه شورشیان کرد نیازی به این اجازه نیست.

گوردون جاندرو سخنگوی کاخ سفید نیز درپی تصمیم ترکیه برای اتخاذ تدابیر جدید علیه شورشیان کرد گفت : آمریکا به فعالیت با عراق و ترکیه برای مقابله با شورشیان پ.ک.ک متعهد است و درک می کنیم که حملات گروههای کرد از خارج، به نفع ترکیه یا عراق نیست.

وی در عین حال از اظهار نظر درباره اینکه آیا کاخ سفید از ترکیه در تصمیم برای یورش احتمالی به شمال عراق جهت عملیات علیه شورشیان کرد حمایت خواهد کرد یا خیر خودداری کرد و گفت که این سوال برپایه فرضیات استوار است.