سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

تولید نفت ایران از آبان ماه به 4 میلیون بشکه در روز افزایش می یا

تولید نفت ایران از آبان ماه به 4 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد
رئیس امور اوپک و روابط با مجامع انرژی ایران گفت: تولید ایران از دهم آبان ماه ( اول نوامبر) به بیش از 4 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

محمد جواد یارجانی درگفتگو با مهربا بیان اینکه از اول ماه نوامبر یا اوایل آبان ماه جاری تولید نفت ایران به 4 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد، اظهارداشت: این اقدام در راستای اجرای تصمیم اوپک در اجلاس پیشین  مبنی برافزایش 500 هزاربشکه ای تولید اعضای این سازمان ، صورت می گیرد.

رئیس امور اوپک و روابط با مجامع انرژی ایران با اشاره به اخبار منتشره از منابع ثانویه درباره تولید ایران اضافه کرد: بسیاری از منابع ثانویه از رسیدن تولید ایران به سه میلیون و 800 هزار بشکه در این تاریخ خبر می دهند که ایران اصلا با این امر موافق نیست چرا که این منابع میزان تولید ایران را بسیار کمتر اعلام می کنند.

وی اضافه کرد: سهم ایران از افزایش 500 هزاربشکه ای تولید اوپک ، 70 هزاربشکه است که این افزایش تولید از تاریخ 10 آبان ماه یا اول ماه نوامبر به میزان تولید ایران افزوده می شود تا بدین ترتیب تولید ایران به 4 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و نکته مهم این است که ایران از توان لازم برای این افزایش تولید برخوردار است.

وی ادامه داد: در زمانی که اوپک نسبت به افزایش 500 هزاربشکه در تولید نفت اعضا تصمیم گرفت درحدود 900 هزاربشکه نفت در بازار اضافه وجود داشت که با این ترتیب می توان گفت اوپک 500 هزاربشکه به این رقم افزوده تا میزان تولید سپتامبر 2006 را به یک میلیون و 400 هزاربشکه برساند.

به گزارش خبرنگارمهر، اوپک دراجلاس قبلی با کاهش  ذخایر کشورهای مصرف کننده و رشد قیمت نفت تصمیم به افزایش تولیدات خود به میزان 500 هزاربشکه گرفت که این تصمیم از ماه نوامبر سال جاری اجرا می شود.