سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

دایناسور منقار اردکی شناسایی شد

دایناسور منقار اردکی شناسایی شد
گروهی از دانشمندان آمریکایی با بررسی بقایای یک دایناسور دوره آخر کرتاسه کشف کردند که این گونه دایناسور منقاری شبیه به منقار اردک و تعداد زیادی دندان داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه "اوتاه" بابررسی بقایای فسیلی دایناسوری با عنوان "گریپوزاروس مانومنتنیس" که در سایت "اوتاه جنوبی" درآمریکا کشف شده است، دریافتند که این دایناسور، یک جانور خزنده عجیب بوده که منقاری شبیه به منقار اردک داشته است.

نتایج این تحقیقات که در مجله Zoological Journal of the Linnean Society منتشر شده است، نشان می دهد این دایناسور که در آخر دوره کرتاسه می زیسته ، علاوه بر منقار اردکی از 300 دندان جویدنی نیز برخوردار بوده است.

 

این تعداد زیاد دندان به این جانور ماقبل تاریج این امکان را می داده است که بتواند هر نوع گیاه علفی حتی بزرگ را نیز به عنوان غذا مورد استفاده قرار دهد.

به گفته این دانشمندان، در حدود 300 دندان این دایناسور برای جویدن و 800 دندان دیگر نیز در آرواره این جانور وجود داشته اند که در صورت افتادن این دندان ها جایگزین آنها می شده اند.

"گریپوزاروس مانومنتنیس" تنها یکی از گونه های بی شماری از دایناسورهایی است که در این منطقه پیدا شده اند. برخی از آنها تا قبل از کشف ناشناخته بوده اند.