سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

تفاهم والدین موجب افزایش بازدهی تحصیلی دانش آموزان می شود

تفاهم والدین موجب افزایش بازدهی تحصیلی دانش آموزان می شود
با توجه به اینکه فرزندان آیینه والدین هستند چنانچه محیط منزل صمیمی و به دور از تنش باشد دانش آموزان با آرامش بیشتر به تحصیل پرداخته و در امر تحصیل موفق ترند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سیینتیفیک امریکن کارشناسان بسیاری از دانش آموزان و وضعیت تحصیلی آنها را مورد بررسی قرار داده اند و اعلام کرده اند که با ایجاد و یا شدت گرفتن تنشهای خانوادگی که در بسیاری موارد حتی ارتباطی نیز به فرزندان ندارد دانش آموزان احساس نا امنی کرده و دچار افت تحصیلی می شوند. این مسئله در مورد بچه های طلاق به خوبی قابل درک است.

در چنین مواردی دانش آموزان به طور نا خود آگاه دچار عدم اعتماد به نفس شده و در مواردی نیز احساس گناه کرده و از اینکه نمی توانند کار خاصی برای بهبود مشکلات انجام دهند به پرخاشگری می پردازند که البته مورد اخیر بیشتر در سنین نوجوانی دیده می شود.

در موارد شدیدتر دیده شده که خواب و تغذیه دانش آموزان نیز با اختلال روبرو شده و نیاز به کمک و راهنمایی متخصصان و مشاوران می باشد. اما بهتر است والدین توجه داشته باشند که با کمی تامل وگذشت در موارد جزئی می توان محیط و فضایی گرم و با محبت برای رشد و پیشرفت تمامی اعضای خانواده فراهم کرد.