سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیانه

شب قدر؛ تجلی رحمانیت خداوند

شب قدر؛ تجلی رحمانیت خداوند
خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: قرآن که تجلی رحمانیت خدا بر بشر و جمیع خلایق است در شبی به نام قدر نازل شده، شب قدر زمان پیوند سرنوشت انسان به قرآن و سرمشق گرفتن از سرچشمه آیات الهی است تا به فضل خدا انسان اگر به درک درستی از شب قدر نائل آمده باشد به تحولی عظیم در وجود خود دست یافته و در راستای عمل به دستورات الهی در مسیر سعادت قرار گیرد.

عظمت شب قدر چنان است که به احترام آن و به واسطه توزیع رحمت در بین بندگان خدا فرشتگان و روح به زمین نزول می کنند و در درون و برون آدمیان هبوط می یابند زیرا در این شب قرآن بر آدمیان نازل شده است.

شب قدر شبی بسیار بزرگ است بنابراین باید ظرف وجودی خود را افزایش دهیم تا به خوبی از برکات این شب بهره مند شویم.

تنها با بررسی آثار این شب می توان به عظمت آن پی برد و برای بهره مندی از آن برنامه ریزی کرد . نزول قرآن دراین شب و نزول ملائکه به زمین یعنی اینکه شب قدر شب تقدیر است و این نزول و تقدیر منحصر به زمان نزول نبوده و تا جهان برجاست ادامه دارد .

استغفار و توبه یکی از اعمال مهم و شایسته در طول ماه مبارک رمضان و به ویژه لیالی قدر است، بی تردید این شب بهترین زمان برای توبه از گناهان و اعمال دنیایی و زدودن زنگار از دل به منظور آمادگی برای وصال یار است و کسی که این شب را از دست بدهد به معنای واقعی زیانکار است.

در این شب خدا به انسانها فرصت داده تا نقش خود را در تقدیر مقدرات یک ساله خود ایفا کنند، چگونه ممکن است در شبی که برای ما تصمیم گیری می کنند خودمان حضور نداشته باشیم؟